Przejdź do głównej zawartości

Cała prawda o ćwiczeniu na stepperze

Miałam napisać w godzinę siedzę dwie

Dotrwaj do końca na końcu dobre jaja są :) albo przewiń i potem poczytaj całość.
Wszystkie pytania można pisać tu lub na maila lub na instagramie Vaneska_fit



No wiec mam godzinę czasu od treningu do posiłku więc co nie co napisze więcej niż w moich poprzednich wpisach.
Cały czas się uczę a nauka nie idzie  w las a w efekty które zaczynam wiedzieć gołym okiem.

Cała prawda polega na tym że gdy nie trzymasz diety, nie wiesz co zjeść przed i co zjeść po treningu to cały trening może szlak trafić, a Twój organizm  nie zyska nic na tym oprócz dotlenionych płuc i lepszego ukrwienia serca- to są tez plusy, jeżeli zależy Ci na spalaniu tłuszczu a nie jego gromadzeniu to usiądź wygodnie, odłóż wszystko to co ludzie piszą na insta i pokazują bo prawda jest taka.



Jeżeli jesteś nowicjuszem i nie wiesz co to jest ćwiczenia tlenowe już pisze, ćwiczenie te polega na wykonywaniu danej czynności przez określony czas w odpowiednim progu tlenowym* ale nie tylko sa to tez czynności które wykonujemy każdego dnia.

Przykładami pracy tlenowej są: stepper, spacer, marsz, bieganie, pływanie, jazda na rolkach, rowerze, desce,skakanie itd ale tez sprzątanie, grabienie, koszenie, itd czyli każda czynność jaką wykonujesz jest poniekąd ćwiczeniem tlenowym, po jej zakończeniu Twoje ciało spala daną ilość kalorii.

I teraz tu jest cały pies pogrzebany, jeżeli w ciągu dnia zjesz więcej niż zużywasz energii cały zapas zostaje zmagazynowany poprzez nadmiar tkanki tłuszczowej.
Jeżeli zjesz za mało ciało dostaje sygnał o zagrożeniu i także magazynuje zapasy w postaci tkanki tłuszczowej.
Jak schudnąć i nie zwariować? juz piszę.

Dziś omawiam tylko redukcję

Jak to ma się do chudnięcia?
Jeżeli masz na sobie więcej niż  27-50% tłuszczu 
To znak że jesz więcej niż zużywasz, a Twoje ciało magazynuje nadmiar
I co teraz?
No jak to co musisz to spalić!!!
A jak to spalić?

Oprawcę bijemy zawsze tak

 1 palce w oczy 
2 kop w jaja
3 ogłuszenie 

Tak samo walimy tłuszcz

1 kop w postaci ucięcia węglowodanów w diecie 
2 Kop wprowadzenie treningu telnowego
3 połączenie treningu tlenowego z siłowym

1.

Rozwińmy te kopniaki Po co jesz ziemniaki, placki, kasze, mąki, makarony, chleb itd gdy na swoim ciele masz taki nadmiar energii? Skąd bierze się energia? z węglowodanów - tak, to dlaczego po treningu którym chcesz je spalić je dostarczasz w takiej samej ilości lub większej? Bardzo częsty powtarzany błąd, który i ja również robiłam.

W diecie skup się na prawidłowym połączeniu białka i zdrowych tłuszczy ( o jej jak to jak mam tłuszcz i mam go jeść) Tak to wygląda. Tylko takie połączenie da ukojenie dla hormonów oraz ochronę przed utratą mięśni, które i tak niestety zlecą. 
Nie będę nikomu rozpisywać tego, nie ma łatwo, ja błądziłam kilka lat, zanim pojęłam jak ważna to kwestia której nie ominiesz.

2. Trening tlenowy (stepper zaraz omówię ale pierw sam sens jego ćwiczeń)
Aby spalić tłuszcz musisz się ruszać, ruszać, ruszać jeszcze raz ruszać i ruszać i ruszać 
i pojąc to że im więcej czasu się ruszasz i ruszasz tym więcej energii spalasz, im więcej energii spalasz tym więcej energii mięśnie zużyją z zgromadzonych zapasów (czyli z oponki,boczków, bioderek, z rączek, cycuszków,pupki,nóżek,łydek)
I więcej tlenowych tym więcej chudniesz, czyli ruszaj się, jeździj rowerem, pływaj graj w siatkę, pracuj w ogrodzie, sprzątaj dom itd a zobaczysz że zaczniesz chudnąć szybciej - ale pamiętaj o punkcie 1 czyli kop w diecie.

Teraz trening na stepperku o którym mowa

Tyle kobit biednych na nich zasuwa a efektów zero, i biedne tak ćwiczą i ćwiczą i nudzą się i nie chudną, i nie chudłam i tez się nudziłam i tez nie było efektów bo ciała dawała dieta !
Teraz tak pomyślmy nad tym jak na tym ów pięknym małym urządzeniu schudnąć?

Wbrew pozorom naprawdę bardzo łatwo- naprawdę eureka, tylko że są czynniki które to mogą w tym nam nieźle przeszkodzić.
Tj. zły posiłek przed, po i w trakcie złe tempo pracy na tym aż po brak motywacji.

Schemat jest bardzo prosty albo wytrwasz w tym albo czeka Cię wieczne niezadowolenie.

I tak ćwiczenia tlenowe możesz robić 7 dni w tygodniu - i teraz słyszę słynne KOOOOO z dzień świra, tak Ko, można robić ćwiczenia tlenowe cały tydzień, z reszta większość je robi ale nie wie.

To samo się tyczy stepperka można na nim ćwiczyć 7 dni w tygodniu bez przerwy, jeżeli zależy Ci na redukcji wagi, nie ma problemu o najlepsza opcja jaką można zrobić teraz.
Ja od 5 dni ćwiczę na stepperku i zamierzam ćwiczyć 31 pełnych dni może zrobię dwa/cztery dni przerwy gdy będę musiała w pracy coś zrobić.
Co mi to da? ćwicząc codziennie po 5 tys kroków w ciągu 14 dni spalę ok 1,5 kg ... ale trzymam się diety, jedynie moim grzechem jest piwo - i to jest źródło moich problemów w diecie.
Grunt to wiedzieć co się robi źle.

7 dni w tygodniu? Jak się wtedy to ma do osób początkujących? Ile ćwiczyć czasu? Jakim tempem?Jak rozgrzewka?

1. Początkujący przez pierwszy tydzień ćwiczą 30 minut dziennie tak aby było ok 1500-2000 tys kroków
2. Najlepiej ćwiczyć 1 godzinę do 1:30 h ale gdy nie masz odpowiedniego tempa to nie spalasz efektywnie, więc tu poruszam strefę progu tlenowego, jak to łopatologicznie napisać..

Ćwiczysz tak abyś miała lekką zadyszkę ale abyś mogła wymówić kilka zdań.
Musi być uczucie zmęczenia i intensywności, najlepiej złapać rytm wtedy tym rytmem ćwiczysz cały czas takim samym, aby pot pojawiał się musi być własnie ten poziom progu tlenowego, chyba że masz pulsometr wiec go użyj, ja nie mam nie używam bajerów do tego, możesz obliczyć swoje tempo za pomocą wyliczeń, są w necie to ok (220- wiek) x 0,6 (nie dziś o tym).
Jeżeli nie ćwiczysz w tym progu to jedyne co teraz korzysta z tego treningu to serce i płuca, a tłuszcz niestety tam gdzie był tam zostanie.

No dobra więc gdy masz już mniej więcej obraz tego jak masz się czuć i próbujesz, pamiętaj o tym że każdy ma inny próg tlenowy, jedni muszą wolniej drudzy szybciej, inni dłużej, dlatego ta podana godzina jest opcjonalna, można ją skracać wydłużać itd

Ale jedno wiedz tlenowe można ćwiczyć codziennie, a siłowe 4 razy w tygodniu.

Dobra obalmy te mity z Zszywki, bo nie wiadomo czy się śmiać czy płakać dziewczyny jak się czyta takie banialuki i jeszcze większe odnośnie diety.

Czy stepper rozbudowuje mięśnie?ud, łydek, i cała reszta

-NIE!
Dlaczegóż, a dlaczegóż ponieważ żadne ćwiczenie tlenowe nie przynosi przyrostu mięśni a wręcz przeciwnie je zmniejsza.
 Każde tlenowe ćwiczenie wykonywane w odpowiednim progu tlenowym wspomaga utratę energii zawarta w mięśniach, mięśnie potrzebują wtedy uzupełnić zapas i czerpią ten zapas z zapasów waszych boczków, oponek, skrzydełek, cycuszków itd. czyli z tkanki tłuszczowej.
Czyli prosta kalkulacja, ćwiczysz spalasz 700 kcal w ciągu godziny nie jesz, po godzinie jesz posiłek pełnowartościowy oparty na białku i zdrowych tłuszczach w granicach 300-350 kcal deficyt jest 400 kcal czyli mięśnie potrzebują tych 400 kcal pozyskać skąd? a z dupy hahaha sorry musiałam, ale tak jest czyli z tłuszczyku rzecz jasna nie z anusiaka. Ale jestem paskudna haha tak mi przykro.

A wiec gdy przyjmiesz posiłek większy niż spaliłaś na treningu tyjesz
a gdy po godzinie o treningu zjesz prawidłowy posiłek chudniemy  - Łinnnerr!!!

Czy dzięki stepperowu schudnę? i nie przybiorę masy mięśniowej?

Kochane masę robi się latami, a my kobiety jeszcze dłużej, poprzez znikome ilości testosteronu nie mamy szans rozbudowy tak muskulatury, fizycznie jest to nie możliwe abyś przez stepper nabrała mięśni, ani ich objętości.
Dużo osób myli objętość mięśni z ich przyrostem.

Jaki stepper najlepszy?

Skrętny

Macie pytania piszcie a teraz trochę humoru :) bo na zszywce to aż kipi od debli którzy chcieli by bardzo aby człowiek zaprzestał tam być niestety ja jestem jak wrzut na dupie, im bardziej podrapiesz tym mnie więcej hahahah
Niestety trolle z tej strony możecie się zesrać i pierdnąć a ja tam zostaje :)

Odnośnie mojego treningu o 1 wracam na siłkę, teraz miałam 2 tygodnie przerwy, dosalam po łbie od trenera za banana po treningach , który w gruncie rzeczy zniwelował 4 miesiące ćwiczeń i doprowadził mnie do dodatkowych kilogramów.


No dobra Vaneska, jesteś taka mądra, pozjadałaś rozumy, diet pińcet a dlaczego Ty nie jesteś chuda jak laseczki z insta, przecież z Twoją wiedzą i tym ile ćwiczysz powinnaś być już dawno.
Fit fit fit a jeden kit

Cóż za heheh dlatego że nie przeszłam procesu redukcji do końca a wzięłam się za siłowe..A siłowe plus zwyżka w diecie równa się tłuszczyk na kobiecie :)

Prawidłowy etap to gdy masz nadwagę 

nie chce sie tylko zamykać na osoby które maja problem z tłuszczykiem, jestem otwarta na pomoc osobom które też chcą wzmocnić swoją siłę, wytrzymałość itd

REDUKCJA - STABILIZACJA - MASA -- RZEŹBA I REDUKCJA

Ja jestem na okresie redukcji, a potem stabilizacji czy na masę wejdę?? wejdę bo moim celem jest bodybuilding i będzie on trwał ok 10 lat - chce ktoś na skróty? nie ma.
Chudnę powoli ponieważ staram się ochronić objętość moich mięśni, spadają, spadły poprzez interwały.

A odnośnie diety, jestem dietetykiem, i nie takim z papierkiem za 150 zł co sobie trenerki teraz robia, ale jestem żywieniowcem z zawodu nie pracuje w zawodzie, ale wiem jak prowadzić żywność zbiorowa.
Dlatego gdy daje Wam jakieś rady to nie po to abyście tyły ale chudły z głowa, tylko te co mają muchy w nosie będą mi próbowały wejść na łeb i nasrać - niestety żyjemy w czasach gdzie debil ma dostęp do internetu i prawo wyrazić swoja opinię, jeżeli jesteś mądra rozumiesz o czym piszę.



I na sam koniec dodam że jestem człowiekiem prostym, prostackim chamskim i się nie zmienię tylko dlatego że komuś się nie podoba mój styl bycia, picia życia i całej reszty jedno Wam tylko powiem tak

WIERZĘ W KARMĘ I POMAGAM DLATEGO BO WIEM ŻE DO MNIE KARMA WRACA

zdrawim ludziska zdravim 





Komentarze

  1. Brat mnie namawia do kupienia jednego ze stepperów https://poranaruch.pl/jaki-stepper-opinie-ranking/ , ale zastanawiałam się nad ćwiczeniami na odchudzanie. Super informacje są w artykule. Będę teraz wiedziała, jak działać z takim urządzeniem.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jak ćwiczyć na stepperze? Efekty ćwiczeń.

Witam Na mojej zszywce rozpropagowałam ćwiczenia na stepperze co mnie niezmiernie cieszy. Stepper jest cudownym mini urządzeniem do gubienia zbędnych kilogramów. W mojej przygodzie z stepperem udało mi się zgubić kilka zbędnych centymetrów,ujędrnić nogi i wysmuklić łydki. Jak prawidłowo ćwiczyć na stepperze? Przed każdym treningiem pamiętajmy o rozgrzewce.  Rozgrzewka musi być zrobiona, w przeciwnym bądź razie mogą pojawić się problemy z kolanami . Krótka rozgrzewka 5 minutowa nikomu nie zaszkodzi, mogą być to: wymachy nóg,  pajacyki,  kilka skrętoskłonów   Skip w miejscu Trening na stepperze samo cardio. Na stepperze można ćwiczyć codziennie, ale czy ma to sens na dłuższą metę?  Nie, niestety nie ma, szybko się on znudzi i wyląduje w szafie lub pod łóżkiem. Codziennie ćwiczenia są monotonne i po pewnym czasie organizm się do nich przyzwyczaja. Jak zatem ćwiczyć na stepperze? Polecam treningi 3-4 razy w tygodniu co drugi dzie

Chleb Żytni na drożdżach ze słonecznikiem oraz siemieniem lnianym.

Chleb Żytni na drożdżach ze słonecznikiem.  Te chleb nie jest tak łatwy jak moje poprzednie wymaga czas i pobrudzenia rąk. 500 g mąki pszennej 300 g maki razowej 600 g wody ciepłej (nie wrzątku ani za letniej) 2 łyżeczki soli himalajskiej 100 g słonecznika 20 g siemienia lnianego 9 g drożdży świeżych  Suche składniki umieszczam w misce i mieszam ze sobą, dodaje samą wodę (bez drożdży). Następnie wyrabiam cisato ok 5-10 minut, odstawiam do odpoczęcia, nastpenie w 20 ml wody rozpuszczam drożdże i dodaję do ciasta teraz wyrabiam kolejne 10 minut. Ciasto przekładam do miski nasmarowanej oliwą. Masa jest klejąca,tak musi być, nie dorzucać maki chyba że jest zbyt rzadka wtedy tylko odrobinę. Ciasto co 30 minut trzeba " rozciągać"tzn. przekładam na tzw kopertkę (z dna miski przekładam ciasto ku górze) i tak co 30 minut aż do upływu czasu ok 2,5h Po tym czasie foremkę smaruje oliwa i oprószam otrębami pszennymi, ciasto przekładam do foremek i przykrywam f

Dieta Pudełkowa - Lunchboxy na Niedzielę

Witam Lunchboxy na jutro Łatwo, zdrowo kolorowo. Zajmuje mi to nie całą godzinę pracy. 5 posiłków Śniadanie owsianka z mlekiem i kawa Box 1  Sałatka z tuńczykiem Pomidor, sałata lodowa, tuńczyk z puszki,oliwki oraz pieprz. Box 2 Makaron pełnoziarnisty z szpinakiem i owczym serem (szpinak ugotowany z szklanką rosołu, zmiksowany z jogurtem greckim) Papryka pieczona,groszek. Box 3 Placek pełnoziarnisty z jogurtem i bananem Placek (zmielone płatki owsiane,banan,jajko, miarka odżywki białkowej,cynamon,mleko kokosowe)  Usmażony na suchej patelni pod przykryciem, wysmarowany jogurtem greckim, bananami,orzechami i wiórkami kokosowymi. Box 4 Pierś indyka z makaronem pełnoziarnistym Makaron penne, szpinak z poprzedniego sosu, pierś indyka smażona w przyprawach na oliwie (papryka,oregano,pieprz,czosnek)