Przejdź do głównej zawartości

Jak ćwiczyć na stepperze? Efekty ćwiczeń.

Witam

Na mojej zszywce rozpropagowałam ćwiczenia na stepperze co mnie niezmiernie cieszy.
Stepper jest cudownym mini urządzeniem do gubienia zbędnych kilogramów.
W mojej przygodzie z stepperem udało mi się zgubić kilka zbędnych centymetrów,ujędrnić nogi i wysmuklić łydki.



Jak prawidłowo ćwiczyć na stepperze?

Przed każdym treningiem pamiętajmy o rozgrzewce. 
Rozgrzewka musi być zrobiona, w przeciwnym bądź razie mogą pojawić się problemy z kolanami.

Krótka rozgrzewka 5 minutowa nikomu nie zaszkodzi, mogą być to:
  • wymachy nóg, 
  • pajacyki, 
  • kilka skrętoskłonów  
  • Skip w miejscu

Trening na stepperze samo cardio. Na stepperze można ćwiczyć codziennie, ale czy ma to sens na dłuższą metę? 
Nie, niestety nie ma, szybko się on znudzi i wyląduje w szafie lub pod łóżkiem.
Codziennie ćwiczenia są monotonne i po pewnym czasie organizm się do nich przyzwyczaja.



Jak zatem ćwiczyć na stepperze?

Polecam treningi 3-4 razy w tygodniu co drugi dzień po minimum 45-60 minut, taki trening daje w kość, pot się leje a efekty będą szybsze.

Super przeplatać stepper pomiędzy innymi treningami. Czyli trening redukcyjny na zgubienie kilogramów i wyrzeźbienie sylwetki.

Trening powinien wyglądać tak.

10 minut rozgrzewki może być na stepeprze ale wolno.
20-30 minutowy trening siłowy najlepiej z obciążeniem minimum 2,5 -5 kg lub
trening ciężarem własnego ciała - przysiady,pompki, burpees, brzuszki itd
i 30-45 minut treningu cardio na stepperze.

Taki plan można dostać na siłowniach - jest to szybka redukcja, efekty zobaczysz po dwóch tygodniach, pod warunkiem zdrowej zbilansowanej diety.

Po ukończonych ćwiczeniach pamiętaj o rozciąganiu. Aby uniknąć kontuzji rozciąganie musi być bardzo delikatne.



Słyszałyście na pewno o interwałach?

A teraz Interwał na stepperze 

Interwały to bardzo ciężka i efektywna forma palenia tłuszczu, można wykonać interwał na stepperze.
Cały trening trwa tylko 4 minuty i koniec.
Podczas treningu należy przygotować zegar bądź stoper.
Jest to trening dla osob już aktywnych, nie polecam poczatkującym.

Start rozgrzewka 5 minutowa musi być!

Po rozgrzewce start:

ćwiczenia wykonuje 4x

40 sekund wolnego marszu na stepperze
20 sekund bardzo szybkiego biegu.

Bieg musi być na maksa.!!

A tu moje rekordy 



Stepper skrętny angażuje więcej części ciała, a zatem większą ilość spalanych kalorii.
Stepper skrętny działa na uda,pośladki, brzuch,talię a gdy mamy dodatkowo rączki z gumą i góre partie ciała.



Pierwsze efekty zauważyłam pod dwóch tygodniach, uda ujędrniły się, cellulit zredukował się, straciłam kilka cm w brzuchu. Ogólnie schudłam na obwodach.
Moja pupa uniosła się i zaokrągliła - działa.
Proszę nie wierzyć w mity iż uda się umięśnią i będą masywne, nic z tych rzeczy, wysmukla łydki.

Jaki stepper polecam?

Oczywiście tylko skrętny oraz z Decathlon - dlaczego? Otóż gdy jeden z moich stepperków (różowy) zespół się, bez żadnego problemu dostałam w ramach gwarancji NOWY - miętowy.
Przed kupnem czytałam masę opinii i zdecydowałam się na ten i nie żałuję.


Masz jakieś pytanie odnośnie ćwiczeń? Urządzenia?
śmiało odpowiem na każdy komentarz.


pozdrawiam




Komentarze

  1. Ja ma stepper prosty taki zwykły i go uwielbiam! Codziennie prawię na nim śmigałam. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy taki stepper może poprawić kondycję? Ten wpis na blogu pomógł mi w reszcie zdecydować się na świateczny prezent :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie, jest to ćwiczenie tlenowe a ono sprzyja kondycji, mi pomogło poszerzyć oddech, jak najbardziej polecam ćwiczę na stepperze i w domu i na siłowni. Polecam stepper skrętny, pomaga on w spalaniu tłuszczyku i pięknie modeluje pupę i nogi.

      Usuń
  3. posiadam w domu steper najzwyklejszy chyba na świecie i jak czas temu na nim ćwiczyłam ale nie widziałam efektów i leży w kącie. Poczytałam trochę na twoim blogu i chyba muszę go odkurzyć, zawsze chciałam mieć smuklejsze uda ale żadne ćwiczenia nie pomagały. Czy ćwiczenia na steperze dadzą radę? Co polecasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, jak najbardziej polecam stepperek, wystarczy regularność ćwiczeń 3x w tygodniu 4 po 30-60 minut a po pewnym czasie zobaczysz uniesione pośladki i szczuplejsze uda.

      Usuń
  4. właśnie zamówiłam ten steper, ale teraz nie wiem czy dobrze zrobiłam. czytam opinie na stronie https://www.decathlon.pl/mini-stepper-twister-zielony-id_8310885.html i ludzie sie skarżą ze po bardziej intensywnym treningu, albo dłuższym , stepper zaczyna wydawać dziwne dźwięki, oraz szybko sie psuje. Ja planuje cwiczyc na nim cardio jako dodatek do siłowego i planowałam 40-60 minut, ale czy on wytrzyma? dzieki za odpowiedz. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to normalne iż stepper po więcej niż 30 minutowym treningu z czasem zacznie zgrzytać, moj drugi juz na finiszu swojego żywota, spełnił swoją funkcje -wymienię go w ramach gwarancji, niestety dobry sprzęt kosztuje, ale warunki gwarancji w decathlon sa super i jak za taką kwotę na prawdę się opłaca. W instrukcji masz napisane odnośnie używania go nie dłużej niż 30 minut, może własnie dłuższy czas używania powodować te wady. Pozdrawiam

      Usuń
    2. dzięki za tak szybka odpowiedz, dla mnie nie ma sensu używać sprzętu mniej niż 40-60 minut, a szukam czegoś podobnego do techongym wave z siłowni, ale do użytku domowego, a ten stepper widzę wykonuje podobne ruchy. technogym wave kosztuje używany na ebay £650-700, do tego jest ogromny.

      Usuń
    3. Wszystkie stepper skrzypią po niedługim czasie.

      Usuń
  5. jeszcze jedno pytanko, ile schudłaś na obwodach używając stepperu? dzięki

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam stepper skretny zamowiony z allegro i kocham go!najlepsze treningi jakie kiedykolwiek wykonywalam to wlasnie ciwczenia na tym cudeńku albo rolki ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przynajmniej godzina dziennie niestety. Ćwiczyłam 15 -20 min dziennie i efeklty żadne, ale poczytałam trochę porad i okazuje się że ten przyrząd wymagan dłuższego, i ćwiczeń i na przestrzeni miesięcy żeby efekt był trwały. Polecam ten artykuł http://sportowyszal.pl/stepper-efekty-jak-cwiczyc-bezpiecznie-i-skutecznie_zntv.a - poógł mi zmienić podjeście do ćwiczęń na stepperze.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja mam pytanie odnośnie obciążenia, a raczej nawet nie wiem jak to ująć więc zapytam wprost, lepiej wykonywać głębokie "kroki" czy krótkie, żeby wyrzeźbić nogi ?

    OdpowiedzUsuń
  9. Znalazłam ostatnio bardzo fajny atlas ćwiczeń: https://michalwrzosek.pl/atlas/. Myślę, że przy podejmowaniu aktywności na własną rękę, powinniśmy szukać informacji u specjalistów i starać się naśladować ich technikę. Ćwiczenia dają dużo dobrego, ale też niestety kontuzje ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam pani wpis na temat steppera i mam takie pytanie czy pani ćwiczyła co dzień przez 6 dni w tyg żeby zobaczyć efekty?

    OdpowiedzUsuń
  11. Super artykuł, bo właśnie przyglądałam się tym stepperom https://poranaruch.pl/jaki-stepper-opinie-ranking/ i zamierzam jeden z podobnych sobie kupić. Teraz będę też wiedziała jakie ćwiczenia na nim można wykonywać :) Po prostu rewelacja!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Chleb Żytni na drożdżach ze słonecznikiem oraz siemieniem lnianym.

Chleb Żytni na drożdżach ze słonecznikiem.  Te chleb nie jest tak łatwy jak moje poprzednie wymaga czas i pobrudzenia rąk. 500 g mąki pszennej 300 g maki razowej 600 g wody ciepłej (nie wrzątku ani za letniej) 2 łyżeczki soli himalajskiej 100 g słonecznika 20 g siemienia lnianego 9 g drożdży świeżych  Suche składniki umieszczam w misce i mieszam ze sobą, dodaje samą wodę (bez drożdży). Następnie wyrabiam cisato ok 5-10 minut, odstawiam do odpoczęcia, nastpenie w 20 ml wody rozpuszczam drożdże i dodaję do ciasta teraz wyrabiam kolejne 10 minut. Ciasto przekładam do miski nasmarowanej oliwą. Masa jest klejąca,tak musi być, nie dorzucać maki chyba że jest zbyt rzadka wtedy tylko odrobinę. Ciasto co 30 minut trzeba " rozciągać"tzn. przekładam na tzw kopertkę (z dna miski przekładam ciasto ku górze) i tak co 30 minut aż do upływu czasu ok 2,5h Po tym czasie foremkę smaruje oliwa i oprószam otrębami pszennymi, ciasto przekładam do foremek i przykrywam f

Dieta Pudełkowa - Lunchboxy na Niedzielę

Witam Lunchboxy na jutro Łatwo, zdrowo kolorowo. Zajmuje mi to nie całą godzinę pracy. 5 posiłków Śniadanie owsianka z mlekiem i kawa Box 1  Sałatka z tuńczykiem Pomidor, sałata lodowa, tuńczyk z puszki,oliwki oraz pieprz. Box 2 Makaron pełnoziarnisty z szpinakiem i owczym serem (szpinak ugotowany z szklanką rosołu, zmiksowany z jogurtem greckim) Papryka pieczona,groszek. Box 3 Placek pełnoziarnisty z jogurtem i bananem Placek (zmielone płatki owsiane,banan,jajko, miarka odżywki białkowej,cynamon,mleko kokosowe)  Usmażony na suchej patelni pod przykryciem, wysmarowany jogurtem greckim, bananami,orzechami i wiórkami kokosowymi. Box 4 Pierś indyka z makaronem pełnoziarnistym Makaron penne, szpinak z poprzedniego sosu, pierś indyka smażona w przyprawach na oliwie (papryka,oregano,pieprz,czosnek)